dijous, 10 de novembre del 2016

La Guerra Civil Espanyola Entrevista

Testimoni d' una persona que la va viure en directe,La meva avia 

1. A on estaves quan va començar la Guerra Civil?  

Estava a casa meva i el meu pare no podia passar perquè al Paral-lel hi havia trinxeres i es va que tenir que treure de la butxaca un mocador blanc perquè no el matessin, per poguer passar.
2. Quina edat tenies i que feies?
Tenia 6 anys quan va començar la guerra, m' estava a casa meva molt espantada perquè deien que passava una cosa molt greu. I quan venien els avions baixavem al refugi quatre pisos. Molt sovint em queia per les escales.
3. Com va afectar la teva vida quotidiana?
Doncs va afectar molt no podiem anar a  l' escola  teniem molt poc menjar i el teniem que anar a buscar lluny, i el meu pare va acabar presoner en un camp de concentració però es va poder escapar.
4. Tens alguna imatge guardada de la guerra?      
Jo vivia al Poble Sec davant del peu de Monjuic i des de el quart pis a on vivien veiem els avions com entraven per el mar que venien a bombardejar la ciutat i com els focus de les bateries antiaèries il-liminaven els avions.
5. Que et va afectar fisicament?
Fisicament no em va afectar res.
6. Al teu barri es sentien molt les bombes dels bombardejos?
Si estàvem molt a prop del port de Monjuic i les bombes ens queien molt a prop de casa i per sort no va caure cap a casa meva .    

Vull agrair la col-laboració a la meva àvia per  fer possible aquesta entrevista.

Don Saltsitxa


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada